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Effektivität und Relevanz von Gamification im Bereich Recruiting

Effectiveness and Relevance of Gamification in Recruiting

  • Die vorliegende Arbeit untersucht die Relevanz von Gamification im Bereich des Recruitings und deren psychologische Wirksamkeit. Die Hypothesen "Die Wirksamkeit von Gamification im Hinblick auf den Bereich Recruiting aus psychologischer Sicht" und "Das Thema Gamification im Recruiting ist derzeit noch irrelevant, diese Einschätzung wird sich in den nächsten Jahren ändern" wurden analysiert und bewertet. Um die Hypothesen untersuchen zu können, wurde der aktuelle Stand der Literatur ermittelt und eine Befragung unter Berufstätigen durchgeführt. Die Analyse zeigt, dass Gamification einen psychologischen Effekt auf den Bewerber ausüben kann. Momentan ist das Thema jedoch noch ein Schwerpunktbereich, der in Zukunft ausgebaut werden muss, um sich zu etablieren. Die Ergebnisse der Umfrage lassen eine neue Debatte darüber entfachen, ob die traditionelle Rekrutierung obsolet wird oder nicht.
  • This thesis examines the relevance of gamification in the field of recruiting and its psychological effectiveness. The hypotheses "The efficiency of gamification with regard to the area of recruiting due to the psychological point of view" and "The topic of gamification in recruiting is currently as yet irrelevant, this view will change in the next few years" have been analyzed and evaluated. In order to be able to dissect the hypotheses, the current state of literature has been determined and a survey of employed persons has been set up. The analysis shows that gamification can exert a psychological effect on the applicant. However, the topic is currently still a focused area that needs to be expanded in the future in order to become established. The results of the survey reveal a new debate on whether or not traditional recruitment is becoming obsolete.

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Metadaten
Author:Adriana Pistone Nascone
Advisor:Armin Trost
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2024
Granting Institution:Hochschule Furtwangen
Date of final exam:2023/08/31
Release Date:2024/03/04
Tag:Gamification; Recruiting
Page Number:66
Degree Program:IBW - Internationale Betriebswirtschaft
Functional area:Human Resource Management
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt