Die Rolle des Influencer Marketings in Social Media auf die Nahrungsergänzungsmittelindustrie der Fitnessbranche in Deutschland
- Mit dem Fitnessboom in Deutschland profitiert auch die Nahrungsergänzungsmittelindustrie. Auf Social-Media-Kanälen wie Instagram wird immer sichtbarer wie Influencer der Fitnessbranche mit Produktplatzierungen für Nahrungsergänzungsmittel werben. Diese Arbeit untersucht das neue Marketingphänomen des Influencer Marketings bezogen auf die Nahrungsergänzungsmittelindustrie der Fitnessbranche in Deutschland. Für die Untersuchung wurde eine persönliche Befragung von Fitnessstudiobesuchern durchgeführt. Die Ergebnisse der Studie zeigen, dass das Influencer Marketing eine Rolle für den Erfolg von Herstellern der Nahrungsergänzungsmittelindustrie haben kann und diese neue Marketingdisziplin voller Potenzial steckt.
- The supplement industry is benefiting from the current booming fitness industry in Germany. At the same time, it becomes more and more visible that fitness influencers on Instagram are promoting supplements through their channels. This academic paper examines the new marketing discipline called influencer marketing in respect to the German supplement industry for dietary products. The examination was carried out through personal interviews with gym members. The results of this study show that influencer marketing is playing a crucial role for the success of businesses of the supplement industry.
Author: | Sezer Basrentinoglou |
---|---|
URN: | https://urn:nbn:de:bsz:fn1-opus4-34848 |
Advisor: | Kai-Markus Müller |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2018 |
Granting Institution: | Hochschule Furtwangen |
Date of final exam: | 2018/02/28 |
Release Date: | 2018/02/28 |
Tag: | Fitnessbranche Influencer marketing; Strategy |
Degree Program: | IBW - Internationale Betriebswirtschaft |
Functional area: | Marketing |
Open-Access-Status: | Closed Access |
Licence (German): | Urheberrechtlich geschützt |