Die Konzeption einer agilen Social Media Strategie für KMUs im Business-to-Business Bereich
The conception of an agile social media strategy for SMEs in the business-to-business sector
- Die vorliegende Bachelorarbeit behandelt das Thema einer Social Media Strategie für ein kleines und mittelständisches Unternehmen, welches im Business-to-Business Sektor tätig ist. Aufgrund der zögerlichen Nutzung von Social Media von KMUs im Business-to-Business Sektor und den mangelnden empirischen Erkenntnissen besteht die Frage, wie Social Media am effektivsten eingesetzt werden kann. Mithilfe einer systematischen Literaturanalyse arbeitet diese Bachelorarbeit eine Social Media Strategie heraus. Der praktische Teil wird mit der Überprüfung der empirisch belegten Erkenntnisse an der Werbeagentur teufels garantiert.
- This bachelor thesis deals with the topic of a social media strategy for a small and medium-sized company operating in the business-to-business sector. Due to the hesitant use of social media by SMEs in the business-to-business sector and the lack of empirical findings, the question arises how social media can be used most effectively. With the help of a systematic literature review, this bachelor thesis elaborates a social media strategy. The practical part is guaranteed with the examination of the empirically proven findings at the advertising agency teufels.
Author: | Corinna Breitenstein |
---|---|
Advisor: | Paul Taylor |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2022 |
Granting Institution: | Hochschule Furtwangen |
Date of final exam: | 2022/08/12 |
Release Date: | 2022/08/18 |
Tag: | Social media B2B brands; B2B marketing; Social media strategy; Social networking sites |
GND Keyword: | Social Media |
Page Number: | 76 |
Degree Program: | IBW - Internationale Betriebswirtschaft |
Functional area: | Marketing |
Licence (German): | Urheberrechtlich geschützt |