Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 1 of 1
Back to Result List

Einsatz von Social Media für das Kampagnenmanagement von Nonprofit-Organisationen

  • Ziel dieser Bachelor Arbeit ist es, die Erreichung theoretischer Ziele der Kommunikationspolitik von Nonprofit-Organisationen empirisch auf Social Media Kanälen zu überprüfen. Dazu werden Social Media Marketing Modelle vorgestellt, anhand der Besonderheiten der Nonprofit-Organisationen bewertet und anschließend empirisch erforscht. Im empirischen Teil wird zum einen die Fallstudienanalyse anhand der Facebook Auftritte der Nonprofit-Organisationen durchgeführt und zum anderen die Inhaltsanalyse anhand der Kampagnenvideos auf YouTube. Abgerundet wird der empirische Teil mit einer Umfrage unter Nonprofit-Organisationen zu ihrem Social Media Auftritt. Abschließend werden anhand des Vergleichs der empirischen und theoretischen Erkenntnisse Handlungsempfehlungen ausgesprochen, die Nonprofit-Organisationen annehmen können. Die Bachelorarbeit ist für Studierende geeignet, die Interesse an Nonprofit-Organisationen oder Social Media haben.
  • The aim of this bachelor thesis is to examine how theoretical aims of the communication policy of a nonprofit-organization are empirically applied on different social media channels. Furthermore social media communication models are introduced, evaluated whether they make sense for nonprofit-organizations and empirically examined. For the empirical part of this thesis the case study analysis is applied by examining the Facebook channel of nonprofit-organizations and the content analysis by examining the campaign videos on YouTube. This part is rounded down by the survey about the social media appearance of different nonprofit-organizations. By comparing the theoretical findings with the empirical results recommended courses of actions were formed that nonprofit-organizations could apply to improve their social media appearance. This bachelor thesis is recommended for students that show interest in the field of nonprofit-organizations, but also for students that want to get an insight about the opportunities that social media is offering.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Hannah Kannenberg
Advisor:Lars Binckebanck
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2016
Granting Institution:Hochschule Furtwangen
Release Date:2016/09/07
Tag:Nonprofit-Organisationen; Social Media
Degree Program:IBW - Internationale Betriebswirtschaft
Functional area:Marketing
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt