• search hit 1 of 1
Back to Result List

Relaunch eines Healthcare Produkts

  • Ein Relaunch ermöglicht Produkten eine neue Wachstumsphase innerhalb des Produktlebenszyklus zu erzeugen. Dabei gibt es verschiedene Wege der Konzeption. Im Gesundheitswesen gibt es andere Voraussetzungen als in anderen Branchen. Deren Einfluss auf eine neue Zielgruppe und ein neues Marketingkonzept wird untersucht, um das Potenzial eines Relaunches abwägen zu können. Für eine wahrheitsgetreue Empfehlung wurden empirische Daten erhoben. Die ermittelten Ergebnisse der Recherche werden mit einem Fallbeispiel der Diagnostika-Industrie auf Anwendbarkeit überprüft.
  • A relaunch enables products to generate a new growth phase within the product life cycle. There are different ways of conception. The healthcare industry has different requirements than other sectors. Their influence on a new target group and a new concept will be inspected in order to evaluate the potential of a relaunch. Empirical data have been collected to ensure a veridical recommendation. The results of the research are checked for applicability using a case study from the diagnostics industry.

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Verena Baiz
Advisor:Heike Stengel
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2018
Granting Institution:Hochschule Furtwangen
Date of final exam:2018/12/31
Release Date:2019/03/06
Tag:Diagnostika-Industrie; Gesundheitswesen; Relaunch; Selbsttests; Wachstumsphase
Pagenumber:176
Degree Program:IBW - Internationale Betriebswirtschaft
Functional area:Marketing
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG